Блог, Культура, Особистості Харьковчук Оксана

Графічна майстерність Оксани Стратійчук у вигляді саду

13.05.2019, 12:00

У Центрі сучасного мистецтва «Білий Світ» презентували  виставку графіки Оксани Стратійчук «Щоденник садівника». До експозиції увійшли друковані роботи художниці, виконані в техніці «мокуліто» упродовж останніх років, а також ранні твори, де художниця вперше осмислює тему садів.

У щоденних записах садівника художниця намагається відтворити свідоме переживання довколишнього світу, користь простих справ для побудови великої гармонії. Це творче продовження серії робіт «Прогулянка Люксембурзьким садом», «Гербарій» та «Три дні одного року», об’єднаних темою мудрості природи у світі.

Квітучий прохолодний сад втілює мрію про досконалий та безконфліктний світ. У часи неспокою і втоми від бурхливих зовнішніх обставин цей образ особливо приваблює. Та навіть Едем — першосад, до якого сходяться усі мрії та метафори, — простір не безумовний, але ретельно спланований, доглянутий. Його творець — садівник, що оперує елементами природи й скеровує взаємодію з нею… і все ж спочатку він спостерігає.

Оксана Стратійчук – майстер графіки, працює в техніках офорт, літографія, емаль та мокуліто. Техніка «мокуліто» – оригінальний японський метод плоского друку, який полягає у використанні фанери у якості друкарської поверхні. Спочатку на дошку наноситься базовий малюнок за допомогою літографських матеріалів, використовуються прийоми гравюри, і вже потім на відбитку проявляється текстура деревини.

«Більшість робіт на виставці ‘Щоденник садівника’ виконані в рідкісній техніці мокуліто, що прийшла до нас з Японії. Картини Оксани Стратійчук передають невимовне відчуття спокою та примирення. Споглядання саду – медитація та духовна практика для садівника, тож при догляді за садом більшість робіт та змін відбуваються не ззовні, а всередині його душі. Разом з відбитками на папері пані Оксана представила також дошки, з яких, власне, друкуються ці відбитки. Таким чином глядач може краще уявити процес створення її дивовижних робіт», – розповів Влад Кришовський, креативний директор галереї «Білий Світ».

Оксана Стратійчук народилася у 1968 у м. Києві. У 1992 закінчила Київський державний художній інститут (зараз НАОМА), графічний факультет, майстерню вільної графіки (викладачі: А.В. Чебикін, М.І. Компанець, В.Д. Сергєєв). У 1993–1996 рр. Художниця проходила асистентуру-стажування при Українській академії мистецтва (керівник — Г.В. Якутович). Оксана Стратійчук – Член Національної спілки художників з 1992 р.

Художниця брала участь у численних міжнародних та всеукраїнських бієнале та трієнале графіки. Оксана Стратійчук провела понад 20 персональних виставок в Україні та за кордоном. Роботи художниці зберігаються у Національному музеї історії України, Національному музеї українського народного декоративного мистецтва, Національному музеї «Київська картинна галерея», Одеському художньому музеї, Хмельницькому обласному художньому музеї та у приватних колекціях в Україні та за кордоном.

Фотографії надано Центром сучасного мистецтва «Білий Світ».

Офіційний сайт: www.whiteworld.net

Facebook

Відкриття виставки «Fake People» Андрія Цоя у Центрі сучасного мистецтва «Білий Світ»

15 жовтня у Центрі сучасного мистецтва «Білий Світ» відбулося відкриття виставки живопису Андрія Цоя «Fake People». Проект досліджує бажання людини бути співучасником у підробці, як своїх емоцій та дій, так і оточуючих. Серед багатьох сучасних символістів роботи художника вирізняються лаконічністю за кольоровою гаммою, кількістю деталей і завжди несуть в собі певний код, зашифровану інформацію. Живопис […]

ART&SCIENCE ІІ – виставка про новітні методи дослідження картин у Музеї Ханенків

У рамках освітнього проєкту НА.МИ.СТ.О у Музеї Ханенків відбулося відкриття виставки ART&SCIENCE ІІ. Експозиція присвячена розвитку та застосуванню сучасних техніко-технологічних досліджень. Використовуючи п’ять новітніх методів дослідження, технологи і мистецтвознавці вивчили п’ять картин з музею і, лише одна з них, «Солдат та служниця» Абрахама Діпраама – виявилася оригінальною. Для роботи над проєктом ART&SCIENCE ІІ  музейні куратори […]